Turistični entuziasti smo zato - sprva kot Slovenski večeri s.p. - sedaj pa kot Zavod Židana marela, navezali stike s folklornimi skupinami, ljudskimi godci in dobrimi gostilnami, ter slovensko turistično ponudbo obogatili z nujnim: "Slovenskimi večeri". Ti so namenjeni vsem turistom, ki želijo v prijetnem vzdušju žive glasbe, petja, plesov, domače hrane in dobre kapljice spoznati pravo slovensko gostoljubnost, in turističnim agencijam, ki želijo presenetiti in obogatiti program svojim gostom. Zgodba pa s "Slovenskimi večeri" še zdaleč ni končana. Slovenija ima bogato dediščino, ki se jo da čudovito vključiti v turizem. Svojo ponudbo smo zato razširili tudi z drugimi produkti. Večina jih izhaja iz slovenske dediščine, nekateri pa z dediščino niso neposredno povezani, vendar predstavljajo zanimivo novost na slovenskem turističnem trgu.
SLOVENSKI VEČER je družaben dogodek, ki v prijetnem vzdušju žive glasbe, petja, plesov, domače hrane in dobre kapljice predstavlja osnove tradicionalne slovenske gostoljubnosti in zabave. Slovenske večere pripravljamo na različnih lokacijah po Sloveniji, pri čemer izbiramo gostinske obrate s primernim ambientom in ponudbo. V poprečju dogodek traja tri ure. Ob prihodu gostom zaželimo tipično slovensko dobrodošlico: s "šklojcami" (suhim sadjem) in šilcem domačega ob prešernih zvokih harmonike. Prikupni pari v nošah jim podarijo rdeče nageljne in jih odpeljejo na prizorišče. Jedilnik, ki ga sestavljajo značilne slovenske jedi, obsega vsaj predjed, glavno jed in sladico. Vsak gost dobi kozarec hišnega vina ali brezalkoholne pijače, na mize postrežemo tudi vodo.
Večer se odvija v prijetnem vzdušju glasbe, petja, plesa, domače hrane in dobrega vina. Za glasbo poskrbijo naši godci, ki v živo igrajo slovensko ljudsko in ponarodelo glasbo. Folklorna skupina oblečena v tradicionalne noše predstavi ljudske plese z različnih koncev Slovenije, šege, navade in tradicionalne zabavne igre, pri katerih sodelujejo tudi gosti: »pouštertanc«, osamljeni stol, ples s klobuki, kačo vit, povorka, tekmovanje v vriskanju, predstavitev in igranje na kmečka orodja, ipd. V program vključimo tudi "šolo polke", kjer gostje na praktičen način spoznajo in osvojijo tipične slovenske polke (špic polka, trikoračna polka, ajnc polka, ta potrkana...) in "modno revijo noš", pri kateri folklorna skupina gostom predstavi bogato slovenskih izročilo ljudskih noš različnih pokrajin, stanov in obdobij ter slovensko narodno nošo. Ob zaključku večera folklorna skupina ob vriskanju in zvokih harmonike goste pospremi do odhoda.
"Slovenski večer" je projekt, ki zapolnjuje pomembno vrzel v slovenski turistični ponudbi, saj na celovit, zanimiv in kratkočasen (a nikakor ne banalen) način predstavi slovensko gostoljubnost, kulinariko, pivsko (zlasti vinsko) kulturo in kulturno dediščino.
V Židani mareli smo se temu izognili zlasti s pazljivo izbiro svetovalcev, sodelavcev in izvajalcev. Ponosni smo predvsem na sodelovanje z Oddelkom za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. Prvotna strokovna kritika in svetovanje, ki nam je pomagalo "izpiliti" Slovenski večer in drugo ponudbo, se je kmalu poglobilo v sodelovanje pri projektih oz. programih. Tudi akademske in ljubiteljske folklorne skupine s katerimi sodelujemo so s svojim posluhom za ločevanje med zabavnim in banalnim, ter seveda s trudom, ki ga vlagajo v nastope, pomembno prispevale h kakovosti Slovenskih večerov.
Opozorili bi še, da smo se na Sejalca 2007 prijavili s splošnim "Slovenskim večerom", pripravljamo pa tudi krajevno obarvane večere, ki v program - poleg "splošne" slovenske - vključujejo tudi specifiko kraja/lokacije v katerem se izvajajo (prekmurski, primorski, hribovski... in posebej: romski).
Zavod Židana marela je nastal z namenom vključevanja bogate slovenske dediščine v turistično ponudbo, in "Slovenski večer" je že od začetka naš najpomembnejši projekt, zato seveda ne moremo reči, da smo zaradi predloga "uspešnejši", prav gotovo pa lahko trdimo, da nam je s slovenskim večerom uspelo. Povpraševanje po Slovenskem večeru in spremljajočih programih raste skorajda eksponentno, kar kaže, da je bila tovrstna ponudba nujno potrebna, in da nam je uspelo na kakovosten način zapolniti tržno nišo (ki bi ji lahko glede na velikost lahko rekli kar "tržna dvorana"). Zadovoljni in nasmejani gostje, ki se nam ob odhodu zahvaljujejo za čudovit večer, pa so močna vzpodbuda za vnaprej.
Ni komentarjev:
Objavite komentar