>>> ! ! ! >>> NAHAJATE SE NA SPLETNI STRANI RAZPISA SEJALEC 2004-2010.

>>> ! ! ! >>> OD LETA 2011 DALJE JE objavljen na: http://www.btps.si/default.aspx?lng=sl

18. maj 2009

Medene niti - Martina Šlabnik

Poleg redne službe in družine sem zelo rada tudi ustvarjalna. Všeč so mi lepe stvari in verjetno se prav iz tega razloga veliko mojih misli in idej spleta okrog večno lepih in nežnih idrijskih čipk. V moja razmišljanja so vtkane zgodbe iz bogate zgodovine Idrije, zapečatene s čebeljim voskom. Velik poudarek je na naravnih materialih. Dejstvo pa je tudi, da v svetu poslovnega obdarovanja vse pogosteje srečujemo razmišljanja o takoimenovanih »zelenih darilih«. Izdelki iz čebeljega voska pa nam pričarajo travnik, sonce in čudovite vonjave. Tako na izviren in topel način posredujem sporočilo o naših krajih in ljudeh.

NEŽNE NITI UJETE V OKUSU ČEBELJEGA PANJA
je osnovni motiv mojih izdelkov, v katerih se prepletajo čipke v izdelkih iz medu in čebeljega voska. Gre za turistične spominke, oziroma za poslovna, promocijska, protokolarna in osebna darila:
• SLIKE
Prvi izdelek so slike s čipko na čebeljem vosku. Prepoznavna lastnost je nekoliko arhaičen videz. Poleg uporabne in estetske vrednosti, lahko uživamo tudi v vonju medu, ki pomirja in sprošča. S tem, ko čipko apliciram v različne izdelke, se ji dvigata vrednost in pomen.
• MILO
Drugi izdelek je medeno milo s čipko, ki sem ga poimenovala medeno »medeno milo Emilija«, po idrijčanki Emiliji Ceciliji Evi Krausovi, ki je bila Napoleonova velika ljubezen. Milo je nežne rumene barve, ki nastane od medu in čebeljega voska, v njem pa je lepo vidna čipka iz belega mila. V tem izdelku sicer ne gre za pravo klekljano čipko, ampak za abstrakcijo.
• MEDENJAKI
Tretji izdelek iz te kolekcije so mednjaki s čipko, »Scopolijevi medenjaki«. V Idriji je v letih od 1754 do 1769 služboval J.A.Scopoli, kot zdravnik pei Rudniku živega srebra. Čebelarski znanosti je prvi razkril, kako se matica opraši. Medenjakom sem dodala čipko, saj je znano, da je bilo čipkarstvo v Idriji precej razvito in usmerjeno v prodajo že v 2. polovici 18. stoletja.

Moje ideje so nove in drugačne predvsem zato, ker sem v svojih izdelkih povezala dve dejavnosti, ki sta značilni za naše mesto, čebelarjenje in čipkarstvo. Čebelarjenje je bilo prisotno na idrijskem že od samega začetka razvoja mesta. Legenda o Škafarju, najditelju živosrebrne rude govori, da je takratni gospodi, ko je prišla na oglede, postregel z medom. Tedaj je odmaknjena idrijska kotlina zaživela in začel se je njen razvoj, ne le na področju pridobivanja živega srebra, temveč tudi mnogih drugih dejavnosti. In najbolj znana med tipično idrijskimi izdelki je prav gotovo idrijska čipka, ki s prefinjeno lepoto ohranja svoj ugled in uspešno išče nove priložnosti v sodobnem času in prostoru. V svojih idejah sem tako združila prepoznavne izdelke naših krajev in naravne materiale, ki nas prijazno spodbujajo k odgovornosti do okolja in nas učijo o novih, okolju prijaznih rešitvah. Veliko pozornost posvečam izgledu in sporočilnosti, naravnim materialom in uporabni vrednosti. Izdelkom dodajam zgodbe, ki se kot niti prepletajo skozi bogato zgodovino Idrije, in jih izpišem s kaligrafskim zapisom, kar doda pridih starih časov in novo vrednost. V današnjem času se zdi, da tudi najmodernejša računalniška grafika ne more povsem nadomestiti roke, ki z občutkom vleče pero.

Da sem s svojimi idejami in delom na pravi poti, mi potrjuje dejstvo, da sem v enem letu prišla od ideje do lastne blagovne znamke, uspešne prodaje, zanimanja medijev in lokalne skupnosti, do svoje spletne trgovine. Vsi izdelki s čipko imajo certifikat »idrijska čipka«, ki zagotavlja poreklo in kakovost, za nekatere izdelke pa sem pridobila tudi mnenje Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, da štejejo za izdelke domače umetnostne obrti in so označeni z nalepko »rokodelstvo Slovenija«. Vse to me napolnjuje z novo energijo in vedno novimi idejami.

Ni komentarjev: