>>> ! ! ! >>> NAHAJATE SE NA SPLETNI STRANI RAZPISA SEJALEC 2004-2010.

>>> ! ! ! >>> OD LETA 2011 DALJE JE objavljen na: http://www.btps.si/default.aspx?lng=sl

6. apr. 2010

Turizem v zidanicah - Kompas Novo mesto

Kompas Novo mesto d.o.o. je največja turistična agencija na področju JV Slovenije. Letos že peto leto sodelujemo v projektu, ki kandidira za naslov Sejalca, zato lahko trdimo, da smo najbolj inovativna turistična agencija v Sloveniji (2 srebrna Sejalca in 2 finalista). Naša inovativnost je verjetno tudi posledica dejstva, da delujemo v regiji, ki z izjemo zdraviliškega turizma, nima dolge turistične tradicije, zato moramo biti zelo inovativni in domiselni, če želimo na Dolenjsko pripeljati čim več gostov. Dolenjska namreč nima turističnih znamenitosti svetovnega formata, ima pa veliko drobnih turističnih biserov, ki skupaj z domiselnostjo, doživljajsko interpretacijo in gostoljubnostjo tvorijo odličen turistični produkt, kateri lahko zadovolji vsakega gosta. Skrb za kakovost in zadovoljstvo naših gostov je v naši agenciji zapisana z velikimi črkami, zato smo tudi ena redkih turističnih agencij v Sloveniji, ki ima že leta certifikat kakovosti ISO 9001.

Turizem v zidanicah je popolnoma nova, unikatna oblika namestitve, ne samo v Sloveniji, ampak tudi v Evropi in svetu. Nikjer na svetu namreč ne poznajo takih zidanic, kot jih imamo na Dolenjskem. To je slovenska posebnost, kot na primer kozolec. Zidanice izrazito zaznamujejo mehko dolenjsko pokrajino in predstavljajo pomembno stavbno dediščino. Klet je namenjena pripravi in shranjevanju vina, v mansardi pa je stanovanjski del, ki je bil do sedaj namenjen za počitek gospodarja in družinskih članov, odslej pa bo namenjen tudi turistom. Že sami objekti so posebnost, običajno ležijo na atraktivnih lokacijah, posebna pa je tudi ponudba. Vsi lastniki zidanic smo šli skozi posebna izobraževanja in delavnice in se dogovorili za enoten pristop. Vsak lastnik zagotavlja ustrezno kakovost objekta, dodana vrednost pa je tudi naša dolenjska gostoljubnost. Vsak lastnik namreč pričaka goste v posebnem predpasniku konzorcija Turizem v zidanicah in jih najprej povabi v klet na dobrodošlico (domač kruh, salame, vino...). Po začetnem spoznavanju lastnik preda ključe zidanice gostu. Kar nekaj lastnikov se je odločilo, da bo gostom predalo tudi ključ kleti, nekateri pa bodo goste po želji vključili tudi v razna vinogradniška opravila (npr. trgatev). Nastanjeni v zidanicah bodo gostje odlična ciljna skupina za turistično ponudbo regije: znamenitosti Po poteh dediščine Dolenjske in Bele krajine, 1400 km pohodnih, kolesarskih, jahalnih in vodnih poti, kopanje v Krki, na Kolpi ali v Termah Krka, wellness usluge Term Krka, kulinarična ponudba turističnih kmetij, dobrih gostiln in restavracij... Poseben poudarek bomo dali zidanicam tudi v času različnih tradicionalnih prireditev (Teden cvička, Vinska vigred, Martinovanje), ko bomo v turistične pakete povezali namestitev v zidanicah, degustacije, ogled lokalnih znamenitosti in obisk prireditev. S prvim katalogom Turizem v zidanicah smo prišli do 150 ležišč. Ko bodo posamezniki uredili uporabna dovoljenja, se nam jih obeta še veliko več.

S projektom Turizem v zidanicah bomo dosegli tudi več pozitivnih (stranskih) učinkov: ohranitev kulturne krajine (čedalje več vinogradov se zarašča,.zidanic pa propada), ohranjanje tradicije in običajev, razvijanje kulture pitja in pozitivnega odnosa do vina (degustacije) in legalizacijo pol-legalnih in ne-legalnih objektov.

S turizmom v zidanicah so se na Dolenjskem odprle neslutene možnosti razvoja turizma. Vseh objektov je več kot 15.000. Če se jih v naslednji letih za sodelovanje odloči samo 10%, bo to pomenilo več kot 150 objektov, kar pomeni 600 ležišč. S tem projektom sledimo trendu t.i. individualnega in zelenega turizma. Ponudba tudi ni konkurenca ostali gostinsko-turistični ponudbi. Nasprotno, ker gre za najem zidanic, bodo ti ljudje seveda raziskovali okolico in se prehranjevali pri lokalnih ponudnikih kulinaričnih dobrot. Ravno zato so se gostinski ponudniki odzvali tako, da so zidaniškim gostom odobrili posebne popuste, če se bodo prehranjevali pri njih. Ker je ponudba nova in atraktivna, pričakujemo bistveno povečan obisk turistov v regiji, kar pomeni pridobitev za vse turistične ponudnike.

Projekt Turizem v zidanicah prinaša korist in dodano vrednost vsem: lastnikom zidanic, naravnim in kulturnim znamenitostim (gradovi, sakralna dediščina, muzeji, galerije...), gostinskim ponudnikom, zdraviliščem, organizatorjem prireditev, trgovinam, društvom, pridelovalcem vina, lokalnim skupnostim... Z njim bomo veliko prispevali tudi k ohranjanju kulturne krajine, tradicije in običajev, razvijanju kulture pitja in odnosa do vina.

Več informacij: www.kompas-nm.si, http://www.zidanice.si/